Posts

Showing posts from March, 2013

Kesan Buruk Melakukan Onani

Assalammualaikum

Aku jumpa artikel ini dah lama, tapi baru sekarang aku nak kongsikan ngan korang... Hal ini, khas untuk kaum lelaki, terutamanya remaja yang baru akil baligh...

Perkara yang nikmat dan enak itu tak semestinya bagus untuk kita.. marilah kita sama-sama renungkan..

Kesan Buruk Melakukan Onani (Dalam Bahasa Pasar - Melancap)

LELAKI yang berkahwin atau masih bujang pasti terbabit dalam masalah onani. Malah, masalah ini seakan-akan menjadi perkara biasa kepada golongan lelaki. Selepas terbiasa dengan kelakuan seperti ini, seseorang lelaki itu akan mendapati ia sukar dikawal atau sukar diberhentikan.

Namun, ramai juga tidak tahu tabiat ini boleh membahayakan alat sulit dan mendatangkan penyakit. Jika anda tinjau pelbagai laman web mengenai gejala atau tabiat onani atau ‘masturbation’, anda akan diberitahu perkara itu ‘normal’ dan ia proses pengenalan diri terhadap nafsu syahwat dan pada masa sama dapat melegakan tekanan seksual.

Laman sama juga akan menjelaskan, onani bole…

4 Perkara Untuk Jaga Kesihatan

Image
Assalammualaikum

Apa kabar pembaca semua?.. Semoga dalam keadaan sihat sentiasa.. Hari ini aku nak ceritakan pasal kesihatan sikit... ni pun aku amik kat blog nizarazu.com. Saja aku sampaikan kat korang plak... Semoga apa yang aku nak sampaikan ini menjadi panduan untuk korang...

4 Perkara Untuk Jaga Kesihatan


Untuk pengetahuan korang, banyak benda yang kita tak tahu tentang kesihatan kita ni..Cara nak jaga kesihatan dengan betul... So, kat sini ada beberapa tips untuk korang jaga kesihatan... Antaranya:....

Kisah Pendayung Sampan Dengan Profesor

Image
Assalammualaikum

Tak tahu korang pernah dengar ke tidak pasal kisah ni... ni pun aku jumpa kat salah satu forum Malaysia...

Semoga dengan kisah ini, ada antara kita tidak memandang rendah lagi kemampuan orang lain.. Sesungguhnya, kita manusia diciptakan dengan ada kelebihan dan kekurangan yang tersendiri..

Kisah Pendayung Sampan Dengan Profesor

"Suatu hari, seorang Professor yang sedang membuat kajian tentang lautan menumpang sebuah sampan. Pendayung sampan itu seorang tua yang begitu pendiam. Professor memang mencari pendayung sampan yang pendiam agar tidak banyak bertanya ketika dia sedang membuat kajian.

Dengan begitu tekun Professor itu membuat kajian. Diambilnya sedikit air laut dengan tabung uji kemudian digoyang-goyang.

Selepas itu dia menulis sesuatu di dalam buku. Berjam-jam


lamanya Professor itu membuat kajian dengan tekun sekali. Pendayung sampan itu mendongak ke langit.Berdasarkan pengalamannya dia berkata di dalam hati, "Hmm. Hari nak hujan."

"OK, semua s…