Satu Ramadhan Seribu Tekanan

Salam,

Tengok pada tajuk da tentu kawan2 blogger sume akan tertnya kan aper maksud tersirat disebalik tajuk tue. Tajuk ni melambangkan perasaan aku sepanjang hari melakukan ibadah pose ni.

Dari pagi sampai ke petang xsudah2 aku terima tekanan. Saba jer la.



Kisah bermula di awal pagi. Aper kes? Kes dia aku lewat bangun sahur pagi td. Huhuhuhu.... Sedar2 ajer da pukul 5.15 pagi... Tu pun suara alarm dari hanphone aku yang kejutkan... Kalau tak, sendri mau igt la. Bila da jd gini aku dapat rasakan, today is my bad day.

Tepat jangkaan aku, masa aku nak g keje, dekat persimpangan 3 uma aku. Mak ai, banyak giler kete. Menyebabkan aku susah untuk keluar ke jalan besar. Kat simpang 3 tue saja da mengambil masa 15 minit tuk aku kuar.. Adeh, tension... tension...

t-junction


Pastu, sampai kat opis, ada la malaun sekor ni mara aku plak. Sebabnya dia kata aku lewat nak buka pintu opis. kalau dia ckp leklok xper. ni tinggi sore plak... igt aku aper anak patung xder perasaan depan org ramai. Ceh... Dia igt dia sorg ajer yang xbgun sahur.. hehe (ni aku teka je sbb dia mara).... tau mara jer, siasat la dulu, aku tugas minggu depan... Mangkuk jamban tol. aku bukak pintu terus tunjuk jadual. diam ko, merah padam muke tahan malu. huhuhu.

Mcm biasa aku buat keje. Pastu, ada sorg malaun lagi mara2 aku. Nasib badan la. dia ckp aku x test projector yang baru anik dari repair aritu. Aku ckp kat dia aku test da... biasa la barang elektronik, memula test ok pastu lelama pakai rosak la balik... dia tuduh aku xbuat keje. Panas jer telinga aku dengar.. ckp kuat2 lak tu... depan student lak tu... nasib aku pk pose jer... kalau x aku maki jer balik huhuhu....

Last sekali time nak blik td. aku dapat memo tugasan baru. suruh aku tutup bilik kuliah plak. ari2 nyer tugasan pun kekadang aku xmampu nak jalankan, ni ada tambahan plak. utk pengetahuan korang, kat dalam poket aku ni saje ada lebih dari seratus anak kunci utk tugasan aku ari2.. ni ada tambahan lagi... adeh... da mcm pak guard pun ada aku rasa... walhal tugas aku jaga maintainance ajer...

Hah tu la kisahnya. Korang tengok ada lima kan tekanan aku. Cuba korang darabkan 5 ngan 200. Dapat la seribu tekanan kan.. kan.. kan.. Hehehehe.... yang mana setiap satu tekanan bersamaan 200 tekanan. ha korang paham x? kalau xpaham buat2 paham la yer... huhuhu... ke ada yang xpandai darab/kali... hehehe...

Ok... semalam pas terawih aku dok round2 kengkawan blogger nyer blog.. Majoriti sume buat ucapan raye.. eh.. silap ucapan ramadhan.. So dikesempatan ini aku nak ucapkan, selamat berpuasa kepada sume kengkawan blogger. Semoga ramadhan kali ini penuh makna dan ketakwaan. Sempana ngn ramadhan ni aku tuka header aku ngikut mood..


Ok selamat berbuka puasa.. sebelum tue terima lah pantun ber kerat2 ni... hehehe...


Enjoy!

BlogLeaderTalk

Comments

xangonila!! said…
hu3!! sabar bro,mungkin ada hikmah disebalik kejadian 2..;-)chill bro..