Info - Cara-cara Paling Mudah Hilangkan Stress atau Tekanan

Cara-cara Paling Mudah Hilangkan Stress atau TekananAssalammualaikum

Ramai antara korang mesti stress atau tertekan dengan kehidupan seharian korang kan? Jadi, hari ini aku nak bagi sedikit fakta tentang cara-cara nak hilangkan stress... 

Semoga beri manfaat kepada korang semua..


Cara-cara paling mudah hilangkan stress atau tekanan

S - Sukan / Sport
Kalau korang dalam keadaan tertekan, eloklah korang cari jalan untuk bersukan... tak kira lah sukan apa pun... janji boleh keluar peluh dan dapat hilangkan tekanan...

T - Travel / Melancong
Korang tentu penat membuat tugas-tugas harian korang kan... tak kira lah korang belajar, kerja atau suri rumah sahaja... janji kerja yang korang buat tu memang memberi tekanan kepada korang setiap hari... So, apakat korang rehat sekejap dihujung minggu dan pergi la makan angin atau jejalan...

R - Rekreasi / Recreation
Buatlah apa-apa aktiviti rekreasi, seperti memancing, mainlayang-layang. paintball dan sebagainya... pendek kata benda yang jadi hobi korang..

E - Eating / Pemakanan
Mungkin ini lah masanya untuk korang ubah tabiat pemakanan korang... kerana kalau makan makanan yang tidak seimbang akan menyebabkan otak korang tidak dapat berfungsi dengan baik kerana tidak mendapat zat-zat yang sepatutnya...

S - Speaking / Singing / Bercakap / Menyanyi
Memang tidak dinafikan kedua-dua aktiviti tersebut dapat menghilangkan stress atau tekanan... Kalau tak boleh jugak hilang stress korang... apakata rakan-rakan pembaca yang Islam tu, balik uma atau pergi ke Masjid... buat solat sunat dan kendian baca Al-Quran dan zikirlah kepada Allah...

Cara-cara Paling Mudah Hilangkan Stress atau Tekanan singing menyanyi

S - Smile / Senyum
Last sekali korang senyum-senyum la selalu... Walau ada masalah janganlah murung....

Fakta : Kalau korang stress, ia akan menyebabkan korang nyer sel kanser aktif....

Fakta lagi : setiap manusia ada sel kanser, cuma aktif dengan tidak sahaja...

Kalau nak info yang bernas lagi, jom jenguk fanpage aku... Klik jer kat bawah tu...



BlogLeaderTalk

Apabila Orang Lama Kembali Semula Di Sini

Comments

Popular posts from this blog

Cara Mendaftar Dan Menjadi Pemandu Uber / Uber Partner

Kawasan Yang Sudah Mempunyai Perkhidmatan Uber. Update New City 15 Mac 2017!!!

Kesan Buruk Melakukan Onani

Cara Mendaftar Pemandu Uber Menggunakan Aplikasi Telefon Pintar

Kawasan Yang Terdapat Perkhidmatan Uber Di Malaysia.