Ucapan - Selamat Hari Pekerja 2012!

Assalammualaikum

Dikesempatan ini, aku dengan berbesar hatinya ingin mengucapkan setinggi-tinggi Tahniah dan Syabas kepada semua pekerja-pekerja diluar sana... Kerana anda telah memberi komitmen yang terbaik untuk kerja anda sepanjang anda berkhidmat...

Pengalaman yang diberi penghargaan spa kerja kerajaan 1 mei 2012
Kerja sebagai Mekanik
Tak kiralah korang kerja makan gaji ker, bisnes sendiri ker atau tak bekerja... Kalau korang adalah blogger sepenuh masa, tu pun dikira kerja.... sebab tugas korang menulis untuk masyarakat sambil mencari makan....

Syabas untuk semua....


Selamat Hari Pekerja!

Pengalaman yang diberi penghargaan spa kerja kerajaan 1 mei 2012

Sempena 1 Mei 2012 ni aku nak cerita sikit nikmat bekerja makan gaji ni... Aku tau ramai antara korang yang lebih suka bekerja sendiri dari makan gaji....

Bagi orang muda, aku cadangkan lebih baik korang kerja makan gaji dulu beberapa tahun, pastu baru lah korang nak fikir pasal bisnes..

Sebab aper? Sebab masa tu korang da ada pengalaman untuk korang uruskan bisnes korang... dan juga masa tu korang juga da ada modal....

Cuba korang bayangkan, bila korang sudah buka syarikat atau bisnes.... salah sorang dari pekerja korang tu adalah orang LAMA... orang yang banyak pengalaman... dan jenis suka melawan bos....

Hah, macam maner korang nak manage atau uruskan orang macam ni kalau korang sendiri tiada pengalaman dan masih Newbie....

Pengalaman yang diberi penghargaan spa kerja kerajaan 1 mei 2012
Pengalaman yang diberi penghargaan
Kesimpulannya, kerja makan gaji ni boleh memberi korang seribu satu (1001) atau berjuta pengalaman sebelum korang menguruskan bisnes korang sendiri... Percayalah...

Antara laman web yang korang leh daftar untuk pemohonan kerja:

1. Jobscentral ( kerja swasta dan korang berpeluang menang cabutan bertuah RM500 kalau daftar )

2. Suruhanjaya Perkhidmatan Awam ( SPA8i untuk pemohonan kerja kerajaan )

3. JobsMalaysia ( Kerja Kerajaan dan Swasta )

4. Jobstreet ( Kerja Swasta, web terkenal dan veteran )

p/s : Apa yang aku cerita semua ni datang dari pengalaman hidup aku sendiri... Aku pernah mencuba untuk terus membuat bisnes selepas SPM... tapi gagal kerana tiada pengalaman...

p/s/s :  Dan pengalaman aku juga termasuk kegagalan aku menguruskan kewangan bisnes aku dan masa tu juga aku kene tipu...

p/s/s/s : Apa lagi jom la share entry ni... hahaha...

BlogLeaderTalk
Apabila Orang Lama Kembali Semula Di Sini

Comments

Black Jeepsu said…
selamat hari buruh~!
Anonymous said…
gaji proton hampeh.....

Popular posts from this blog

Cara Mendaftar Dan Menjadi Pemandu Uber / Uber Partner

Kawasan Yang Sudah Mempunyai Perkhidmatan Uber. Update New City 15 Mac 2017!!!

Kesan Buruk Melakukan Onani

Cara Mendaftar Pemandu Uber Menggunakan Aplikasi Telefon Pintar

Kawasan Yang Terdapat Perkhidmatan Uber Di Malaysia.