Posts

Showing posts from October 17, 2010

Bajet 2011 - Bersyukurlah walaupun hanya insentif Rm500

Image
Salam,

Apa kabar semua... Lambat skit aku kuar entry ni... Sebab aku banyak keje dan aku fokus pada entry perkahwinan aku...

Seperti mana korang tau, Perdana Menteri kita YAB Dato' Sri Haji Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak telah mengumumkan Bajet 2011 pada 15 Oktober 2010. 



Antara berita baik yang pegawai kerajaan terima adalah seperti Pemansuhan PTK dan pemberian wang insentif sebanyak Rm500 kepada pegawai Gred 54 dan ke bawah...

Pemansuhan PTK
Bagus jugak kerajaan mansuhkan exam PTK, sebab ikut pengalaman aku. Dari 100 orang yang ambik exam ni, purata lebih kurang 1 hingga 5 orang sahaja yang lulus. Ni aku  tengok kat tempat aku la.. Tempat lain xtau la.

Wang Insentif
Bersyukurlah wahai kawan² ku pegawai kerajaan sekalian. Sesungguhnya, Allah nak menguji tahap kesabaran kita dalam melalui liku² kehidupan sebagai pegawai kerajaan. SYMP ajer.

Masih ada rezeki kita lain kali, kita xtau kan. Mane tau tetiba kerajaan nak bg bonus plak tahun depan. Perkara penting adalah kita bersyuku…