Posts

Showing posts from October 30, 2010

Perkahwinan - Perkara Perlu Buat Sebelum Nikah

Image
Salam

Disebabkan cuti sekolah hampir tiba. So ramai la antara korang yang akan masuk musim "mengawan". Iaitu dalam erti kata lain musim orang kahwin la.


Hari tu aku ada cerita pasal kursus kahwin kan. Hari ini aku citer plak aper yg korang perlu buat sebelum nikah. Diharap korang kongsilah tips ni ngan orang lain. Semoga beri manfaat kepada mereka juga. 3 minggu aku rungkai isi untuk buat entry kali ni tau. So jangan kedekut, seperti mana aku berikan kepada korang... nak ker aku minta duit... huhuhu... cukup la sekadar korang doa kan kesejahteraan aku sekeluarga..

Ramai orang berdebar ketika menunggu waktu nak bernikah, ialah nak jadi suami atau isteri kan. Korang ingat senang ker.... Lepas kadi cakap sah jer, beban seberat bumi telah diletakkan kat bahu korang....  Baik laki mahupun pompuan... Jangan korang ingat pompuan xder beban... Korang lagi banyak sebenarnya... Part ni lain kali aku rungkai kan....

Ok, berbalik pada kes kita tadi. Perkara korang perlu dan jangan buat …